Suosikit

Ohjattujen liikuntaryhmien tuntikuvaukset

Ohjatut kuntosaliryhmät

Kiertoharjoittelu 60+/70+, 60 min

Kuntosalilla tapahtuvamonipuolinen ohjattulihaskuntoharjoitus. Tunnilla harjoitetaan myös tasapainoa ja kehonhallintaa eri välineiden avulla, osa liikkeistä tehdään lattiatasossa. Harjoitteet ovat helppoja ja tehokkaita, sekä kaikille sopivia/sovellettavia. Tunti aloitetaan ohjatulla lämmittelyllä ja päätetään loppuvenyttelyihin.

 

Kuntosali 75+, 90 min

Omatoiminen kuntosaliharjoitteluvuoro, jossa tehdään alkuun yhteinen ohjattu alkulämmittely. Ohjaaja on paikalla opastamassa laitteiden käytössä ja antamassa vinkkejä tehokkaaseen ja turvalliseen harjoitteluun.

 

XL-kuntosali, 60 min

Monipuolinen ohjattu lihaskuntoharjoitus, sisältäen tasapaino- ja kehonhallinta liikkeitä. Harjoitteet ovat helppoja ja tehokkaita, sekä kaikille sovellettavissa. Tunti aloitetaan ohjatulla lämmittelyllä ja päätetään loppuvenyttelyihin.

Ryhmä on tarkoitettu kaikille, joiden BMI (painoindeksi) on yli 30. Vuoron aikana halli on suljettu muilta asiakkailta.

 

Liikakilot liikkeelle, 60 min

Miehille tarkoitettu monipuolinen ohjattu kiertoharjoittelu. Tunnilla tehdään helppoja ja tehokkaita kaikille sopia/sovellettavia lihaskunto-, tasapaino- ja kehonhallintaliikkeitä erilaisten välineiden avulla. 

 

Aloittelijan kuntosaliharjoittelun starttikurssi

Haluatko aloittaa kuntosaliharjoittelun, mutta et tiedä miten? Kuntosaliharjoittelun starttikurssi on tarkoitettu kaikenikäisille ja-kuntoisille henkilöille. Kurssilla opitaan harjoittelun perusteet ja tutustutaan laitteiden käyttöön. Starttikurssilta saat oman harjoitteluohjelman ja valmiuden jatkaa harjoittelua omatoimisesti. Kurssi kokoontuu neljä kertaa.

 

Kuntosalivuorot

Työttömien kuntosalivuoro, 60 min

Työttömille tarkoitettu maksuton matalan kynnyksen kuntosaliharjoitteluvuoro. Kuntosalille pääsee näyttämällä työnhakijan asiakaskortin. 

 

Vapaaharjoitteluvuorot (Kahilanniemi), 120 min

Vapaaharjoitteluvuoro on tarkoitettu itsenäiseen kuntosaliharjoitteluun. Ohjaaja on tarvittaessa paikalla opastamassa laitteiden käytössä ja antamassa vinkkejä tehokkaaseen ja turvalliseen harjoitteluun.

 

Ohjatut liikuntaryhmät

Tuolijumppa. 45 min

Iloista ja vaihtelevaa toimintakykyä ylläpitävää jumppaa istuen tai seisten. Sopii myös henkilöille, joilla toimintakyky on jo hieman heikentynyt. Jumppa tehdään musiikin tahdissa, välineitä apuna käyttäen.

 

Kevytjumppa, 45 min

Hyvän mielen ja olon, peruskuntoa ylläpitävä hypytönlihaskuntojumppa. Jumppa tehdään rytmikkään ja vaihtelevan musiikin tahdissa, välineitä sekä kehonpainoa apuna käyttäen. Osa liikkeistä tehdään lattiatasossa, liikkeet sovellettavissa.

 

Voimaa ja tasapainoa, 60 min

Tunnilla kehitetään kehonhallintaa erilaisten lihasvoima- ja tasapainoharjoitteiden avulla. 

Tunti aloitetaan ohjatulla lämmittelyllä ja päätetään loppuvenyttelyihin. Tunti toteutetaan kiertoharjoitteluna.

 

FasciaMethod, 60 min

Rauhalliseen tempoon tehtävä toiminnallinen kehonhuoltotunti, jossa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Näkökulma on kuntouttava sisältäen harjoitteita yleisimpiin tuki- ja liikuntaelinoireisiin. FasciaMethod soveltuu kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään tehokkaasti ja edistää hyvinvointiaan!

 

Lihashuolto, 45 min

Rauhallinen ja rentouttava kehonhuoltotunti, jossa huolellisen alkulämmittelyn jälkeen tehdään monipuolisesti helppoja ja tehokkaita kehon liikkuvuutta, notkeutta ja voimaa parantavia liikkeitä. Tunnilla ei ole askellusta, hyppyjä tai muita kehoa voimakkaasti rasittavia liikkeitä.

 

LAVIS™, 45 min

Hauska, helppo ja hikinen tanssitunti. Tunnilla tanssitaan yksin tuttuja lavatanssilajeja perinteisen suomalaisen musiikin tahdissa (esim. humppa, jenkka, rock/jive) Tunnilla opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. 

 

Senioritanssi, 45 min

Iloista, turvallista ja kepeää menoa hyvärytmisen musiikin tahdissa, jossa vanhempikin pysyy mukana. Tansseissa toistuvat helposti omaksuttavat askelsarjat, joita tehdään piirissä pareittain tai yksin. Senioritansseja voidaan tanssia seisten tai istuen, ryhmästä riippuen.

 

Tanssimix, 60 min

Mukaansatempaava ja helppo tanssillinen tunti. Tunnilla liikutaan soolona hyvärytmisen musiikin tahdissa (esim. samba, rumba, salsa, tango ja valssi). Tekniikkaa ja ilmaisua harjoitellaan helppojen koreografioiden kautta, et tarvitse aikaisempaa tanssikokemusta.

 

Naisten palloiluryhmä + samaan aikaan lapsille omaa toimintaa, 90 min.

Ryhmässä pelataan helpotettua lentopalloa. Joka kertaan kuuluu myös alkulämmittelyt ja loppuvenyttelyt. Lapsille järjestetty omaa palloilutoimintaa ohjaajien johdolla samaan aikaan. Kaikenkuntoisille sopiva ryhmä.

 

 

Ohjatut vesijumpat

 

Vesijumppa (matala allas), 30 min

Virkistävää ja hauskaa vesiliikuntaa musiikin tahdissa. Veden vastus, erilaiset välineet ja harjoitustempo tehostavat liikkeitä. Lihasjännitys ja kivut vähenevät veden hierovan ja rentouttavan vaikutuksen johdosta. Vesiliikunta sopii hyvin myös nivelvaivaisille.

 

Syväallasjumppa, 30 min

Reipasvauhtinen sykettä nostattava syvänvedenjumppa, jossa käytetään apuna juoksuvöitä ja vastusta lisääviä välineitä. Veden noste mahdollistaa laajat liikeradat vapaissa liikesuunnissa.

 

Allascirkuit, 45 min

Iloinen ja vauhdikas kiertoharjoitteluna toteutettu vesijumppa. Tunnilla tehdään monipuolisia liikkeitä omankehon vastusta ja erilaisia välineitä hyödyntäen. 

 

HEVI-vesijumppa, 30 min

Helppoa ja hauskaa vesiliikuntaa, joka kehittää monipuolisesti lihaskuntoa ja kestävyyttä. Veden vastus ja erilaiset välineet tehostavat liikkeitä ja antavat haastetta tasapainolle. Vesiliikunta sopii hyvin myös nivelvaivaisille. Ryhmä on tarkoitettu kaikille, joiden BMI (painoindeksi) on yli 30. Vuoron aikana halli on suljettu muilta asiakkailta.